Ana içeriğe atla

Yürüteç Telaşı

Merhaba..
Minik tavşanımız artık etrafla daha ilgili. Oturmayı henüz öğrenmişken, hala devrile devrile oturuyorken bir de yürüme telaşı aldı kuzumu.
Yürüme derken ayaklarını paldır küldür yere atışını kast ediyorum.
Sürekli beni yürütün diye feryat ediyor kuzucum. Biz de artık bir yürüteç alalım dedik.
Yalnız burada şunu belirtmek isterim. Yürütece bazı doktorlar karşı. Kalça çıkıklığı yapabilir diye. Zaten bebeğinizi uzun süre yürüteçte tutmayın diye uyarılar var kutusunda. Yirmi dakikadan fazla tutmayın.
Yürüteç araştırayım dedim ama ne arasturacagim ki alt tarafı yürüteç diyorum bir taraftan kendime. Yürüteçte ne aranır nesine bakılır ki diyorum. Gerek internette gerekse gire çıka yol ettiğimiz mağazalarda gördüm ki pek çok bileşen varmış bakılması gereken.
Anlatmaya başlamadan önce şunu hemen söyleyim: Alırken muhakkak bebeğinizi içine koyun, deneyin.
  1. Sağlamlık: Bebeğinizi içine bırakacaksınız. Kesinlikle ve kesinlikle güvenmelisiniz yürütece.
  2. Yükseklik: Bu çok ama çok önemli. Bebeğinizi içine koyarak, deneyerek alın mutlaka. Ayakları yere değiyor mu? Adım atarken yükseklikten dolayı zorlanıyor mu? (Yükseklik dedim de, ben hep üç yükseklik ayarlı olduğunu gördüm yürüteçlerin. Buna da bakın
  3. Rahatlık: Bebeğinizi içine koyduğunuzda rahat mı? Bacaklarını, göbüşünü kontrol edin.
  4. Tekerlek boyutu: Halı kullanıyorsanız evde, mümkün mertebe halıda gidebilecek tekerler olmasına dikkat edin. Büyük tekerler iş görür. Yine de alırken mümkünse halı gibi bir zeminde deneyin.
  5. Güvenli duruş parçaları: Burda anlaşılmıyor ama aşağıda bazı modellerin resimlerinde göreceksiniz. Bunlar tüm tekerlerin yanında yar alan dikdörtgen parçalar. Bu sayede bebek merdiven gibi alanlara kazara yaklaştığında basamağın kenarında duruveriyor. Gidemiyor. Bizim gibi merdivenli bir eviniz varsa sizin için de önemli olabilir . 
  6. Alt yuvarlağının genişliği: Yürütecin tekerleklerinin olduğu çemberin geniş olması lazım ki bebiş yürürken/ yürümeye çalışırken topuklarını arka tarafına çarpmasın. Gerçi bu kriterle alakası olmayan resimdeki gibi modeller de var. Doğrusu ben bunu mağazalarda görmedim ama incelemek isterdim. Bu tipli yürüteçlerin bir özelliği de şuymuş. Bebek iyice yürümeyi pekiştirdiğinde bu yürütecin arkasından tutup ittirerek yürüme yardımcısı olarak kullanabiliyormuş.kraft jumbo walker
  7. Oyuncakları: Önünde onun ilgisini çekecek şeyler olması, yürümenin yanında onlarla da oyalanabilmesi sizin de işlerinizi yapmanıza imkan verir.Oyuncakların onun küçük motor gelişimine yardımcı olacak tipte olmasına dikkat edin. Çevirme gibi.
  8. Fiyatı: Bu bence en son kriter. Piyasadan gördüğüm şu. Yürüteç çok ama yukarda saydığım sağlam olsun güvenilir olsun deyince 100 TL den başlıyor.



  • Fyatı yüz liranın altında olan yürüteçlere bana göre hiç yok gibi davranılmalı. Malzeme kalitesi sıfır. Bir tarafı elinizde kalıyor. Güvenli duruş parçalarından haberdar değilken, bu modeli internette görüp çok sevmiştik. Fiyatı da güzel geldi. Gidip mağazada kurcalarken bazı parçalar elimizde kaldı. Plastiği iyi değil, güven vermiyor ve dediğim gibi güvenli duruş için parçaları yok. Fiyatı 70 TL civarı.
sunny baby vakvak yürüteç
  •  Sunny Baby'nin sağlam modelleri de var. Bu modelin tekerlekleri büyüktü, halıda çok iyi gidecek gibiydi ama bunda da güvenli duruş parçaları yoktu. Merdiven derdiniz yoksa alınabilir. Fiyatı benzerlerine göre biraz daha makul: 140 TL civarı
sunny baby vivaldi walker
  • Mamalove'ın üçü bir arada yürüteci. Çok güzeldi ama okuduğum yorumlarda en çok halıda gitmemesi yönünde şikayet vardı. Halı kullanmıyor olsam kesinlikle bunu alırdım. Hem yukarda bahsi geçen yürüme yardımcısı tipli bir şey. Hem hoppala hem yürüteç. Biraz fiyatlı: 200 TL.
mamalove 3 in 1 walker

  • Kraft'ın bu modelini araştırmamızın başında görmüştük. Bununla birlikte Chicco Band yürüteci de görmüştük. Bizim kızı Chicco'ya koyduk denedik de buna koymadık. Yanlış hatırlamıyorsam yükseklik ayarlama mekanizmasını Chicco'ya göre daha vasat bulmuştuk. Buna pek yüz vermedik. Bunun da genel olarak plastik kalitesi iyiydi. Güvenli duruş parçaları vardı (resimde öndeki gri dikdörtgen parçalar). Fiyatı 180 TL idi.
kraft spark walker

  • Ve iştee!... Bu macerada yaptığımız yanlış sonucu alıp, güç bela eve getirip iade etmek zorunda olduğumuz yürüteç: Mamalove! Hatamız, gidip baktığımızda bizim kız uyuyor olduğundan hatunu içine koyamamış olmamıza rağmen almamız oldu. Yanında duran Chicco Band yürütece göre daha alçak görünüyor olması bizi yanılttı. Ama renkleri ve en çok da oturma yeri çok güzeldi. Oturma yerinin sırtlığı rahat görünüyordu. Diğer modellerin hiçbirinde böyle bir sırtlık görmedik. Ebebek'ten aldık, evde kızı koyduk içine, en alt seviyede dahi ayakları yere değmiyor. Gerisin geri iadeye gitti eşim. Allah'tan sorun çıkarmamışlar. Bu arada fiyatı 140 TL idi.
mamalove car walker
  • Son olarak maceranın kazananı Chicco Band Yürüteç!!! Sağlam, güvenli duruş parçaları(tekerlerin yanındaki kırmızı dikdörtgenler) var, oyuncağı çok kaliteli ve tabii bizim kızın ayakları içinde yere bastı. Tekerleri bize iyi geldi,çıplak zeminde ve ince halılarda rahatlıkla gidiyor. Biraz yüksek halılarda/shaggy halılarda ise o durdurucu parçalar gitmeyi zorlaştırıyor. İsterseniz o parçaları çıkarabilirsiniz de. Bir güzel yanı da şu: Önündeki oyuncak tablası çıkabiliyor, önünde hafif çukur bir boşluk oluşuyor (diğer modellerde bu özellik var mı yok mu diye bakmadım açıkçası.). Yeri geldi çıkarıp bebişime damlata damlata yemek de yedirdim; yeri geldi 20 dk sonra alıp koyduğum koltukta o tablayı hatunun önüne verdim oynamaya devam etti. Bir aydır kullanıyoruz, gayet memnunuz. 180 TL ye almıştık.
    chicco band walker yürüteç
    chicco band walker

    Bu arada bu yazıyı yürüteci ilk aldığımız zamanda yazmaya başladım. Fırsat olmadı yazıyı bitirmeye. Bu vesileyle, çalışan blogcu anneleri enn ennn içten dileklerimle kutluyorum. Hem çalış, hem bebekle ilgilen, hem evle ilgilen hem de blogunu aktif tut! Zor işmiş vesselam!..

    Herkese sağlıklı ve bıdır bıdır yürüyen bebişler dilerim!













Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süt Sağma Pompasının İyisi Nasıl Olur?

Bebek alışverişi listesinde bebek arabasından sonra  en çok kafa yorduğum konu bu. Ben epeyce bir araştırma yaptım ve kendi pompamı bebeğim doğduktan sonra aldım. İlk tavsiyem: "Pompanızı bebeğiniz doğmadan önce alın." Bebeğiniz, Allah korusun, belki sizi emmek istemeyecek olur. Bu durumda yine de anne sütünü alabilmesi için sizin süt üretiminizi pompa ile başlatmanız/tetiklemeniz gerekir. İlk zamanlarda zaten vücudunuz "süt üretme" işini öğrenmeye çalışır. Üstüne bir de sütüm yetmiyor endişesi taşıdığınızda, sütünüz yetmeyebilir. Bu konuda beni aydınlatan  BYBO blogu oldu. Bu blogda "Süt üretiminin artması için memelerinizin boş olması gerekir." diyordu. Bu şekilde siz vücudunuza şunu diyorsunuz. "Bebeğimin daha fazla süte ihtiyacı var. Ürettiğin süt yetmiyor." Bebeğim ilk zamanlarda çok uyuyan bir bebekti. Gece,ben uyuduğum için daha çok süt üretiyordum ama bebek uyuduğu için süt üzerimde kalıyordu. Gündüz de bebek emmek istiyordu ama

İyi Bir Doğum Çantası Nasıl Hazırlanır?

Blogumu her telden pek çok şeyin iyisini anlatmak için açmıştım; ama son zamanlarda dikkatim, algım daha çok bebek üzerine olduğundan aklıma bebek hazırlıkları hakkında daha iyi neler yapılabilir onlar geliyor. Doğum çantanız için hazırlıklarınızı, alışverişinizi sona bırakmayın. Son aylarda, hele de benim gibi belden sıkıntınız varsa, yürümekte güçlük çekebilirsiniz. Allah korusun, bebek erken gelmek isteyebilir. Bu durumlara hazırlıklı olmak için hamileliğinizin altıncı ayında bu çantayı hazırlayıp evinizin girişinde/arabanızın bagajında hazır bulundurun derim. Doğum çantası için internette pek çok liste var. Ben de o listelerden yola çıkarak kendi listemi hazırladım. Alışverişe çıktığımda "Yok canım bu çok gerekli olmaz.", "Şunu da sonra alırım." dediğim şeyler oldu. Bu kararlarımın bazısından pişman da oldum. Şimdi doğum "valizi" için neler yapabilirsiniz bir bakalım. Kendiniz için: Pijama: Emzirmek için özellikle önden düğmeli bir mo