Ana içeriğe atla

Süt Sağma Pompasının İyisi Nasıl Olur?


Bebek alışverişi listesinde bebek arabasından sonra  en çok kafa yorduğum konu bu. Ben epeyce bir araştırma yaptım ve kendi pompamı bebeğim doğduktan sonra aldım. İlk tavsiyem: "Pompanızı bebeğiniz doğmadan önce alın." Bebeğiniz, Allah korusun, belki sizi emmek istemeyecek olur. Bu durumda yine de anne sütünü alabilmesi için sizin süt üretiminizi pompa ile başlatmanız/tetiklemeniz gerekir.
İlk zamanlarda zaten vücudunuz "süt üretme" işini öğrenmeye çalışır. Üstüne bir de sütüm yetmiyor endişesi taşıdığınızda, sütünüz yetmeyebilir. Bu konuda beni aydınlatan  BYBO blogu oldu.

Bu blogda "Süt üretiminin artması için memelerinizin boş olması gerekir." diyordu. Bu şekilde siz vücudunuza şunu diyorsunuz. "Bebeğimin daha fazla süte ihtiyacı var. Ürettiğin süt yetmiyor."

Bebeğim ilk zamanlarda çok uyuyan bir bebekti. Gece,ben uyuduğum için daha çok süt üretiyordum ama bebek uyuduğu için süt üzerimde kalıyordu. Gündüz de bebek emmek istiyordu ama sütüm yetmiyordu. BYBO blogunu okuduktan sonra deyim yerindeyse gözüm açıldı. Bir an evvel pompa almam gerekiyordu. Zaten hamileliğimde epeyce bir araştırma yapmıştım. İşte benim süt sağma pompası için kriterlerim:
  1. Hem elektrikli hem manuel olsun: Gerek internette okuduğum gerek yüzyüze görüştüğüm manuel pompa kullanan anneler yorumları pompanın eli çok yorduğu yönündeydi. Bundan ötürü elektrikli pompa istedim. Bir de elektrik imkanının olmayacağı durumlar olursa ortada kalmayayım diye manuel pompa istedim.
  2. Elektrikle çalışırken fazla ses çıkarmasın: Evde kullanacaklar için ses çok problem olmayabilir ama işyerinde de kullanmayı düşünen her anne gibi ben de az ses çıkarsın istedim.
  3. Fazla yer kaplamasın: İşyerinde de kullanmayı düşündüğümden pompanın az yer kaplaması ve kolay taşınması da önemli hale geldi.
  4. Temizlemesi kolay olsun: Yaptığım araştırmalar sonucunda bazı pompaların küçük parçaları oluyormuş ve tüplerine süt kaçabiliyormuş. Bunlar iyi temizlenmediği takdirde sağdığınız süt de tamamen sağlıklı olmayacaktır.
  5. Bütçemden 200 TL'den fazlasını istemesin: Son maddede de olsa tabii ki bütçe de önemli.

Pompanın elektrikli olmasını istediğiniz an zaten seçenekler iki elin parmağını geçmiyor.
Şimdi benim bu süreçte incelediğim ürünlere bir bakalım:
  • Ameda Lactaline: Çift pompalı olduğundan taşıması zor yapısı, manuel kullanılamaması ve yaklaşık 400TL'lik fiyatıyla eledim ben bunu ama kullananların olumlu yorumlarını okudum. Bazı sitelerde de karşılaştırmalarda hep önde gelmiş bu pompa.
  • Lansinoh Affinity: Bu pompa da çiftli olduğundan işyerine getir götür zor olacaktı ve manual olarak kullanılamıyordu. Yine de fiyat olarak uygundu(230TL civarı). Bir de resimdeki pipet kalınlığındaki borulara süt kaçtığı yönünde (Ameda'da da bu problemle karşılaşmak olası) yorumlar okuyunca iyice soğudum. 
 
  • Medela Mini: Bu pompa elektrikli ve pilli olarak çalışabiliyormuş. Manuel olmasa da olur diyerek bunun üzerinde çok düşündüm gerçekten; ancak çok sesli çalıştığını okudum. Hatta epey aradım ve sonunda Philips Avent ile çalışma seslerinin karşılaştırıldığı bir video izledim Youtube'da. Avent kesinlikle daha sessizdi. Bu pompa hakkında çok yorum okudum. İyi yorumlar da vardı; ancak kötü yorumlar daha çoktu bana göre.
  • Medela Swing: Manuel olmayan ve taşıma yönünden pratik olmayacağına inandığım bir pompa Swing. Performansının Medela Mini'ye göre daha iyi olduğunu okudum. Üstelik dinlediğim kadarıyla ona göre daha sessiz çalışıyor. Fiyatı da 300-350 TL arasında.

  • Philips Avent: Hem manuel hem elektrikle hem pille çalışıyor. Motoru Medela Swing gibi dışarda değil pompanın hemen üsünde konumlandırmışlar o yüzden taşıması pratik. Fİyatı 200TL civarında. Youtube'da çalışma sesini de dinledikten sonra almaya karar verdim. Ben 180 TL ye almıştım.
Avent pompanın kutusundan elektrikli motorunun yanı sıra pompayı manuel olarak da kullanabilmek için iki parça çıkıyor. Pille de çalıştırmak isterseniz ona da imkan veriyor bu pompa. Kutudan bir de biberon çıkıyor. Hani pompayı alır almaz başka hiç bir şey almamışsanız bile pompayla sütü sağıp sağdığınız kabın ağzına emzik takıp bebeğinize verebiliyorsunuz.

Ben bazı bloglarda Avent pompa hakkında yazılar yorumlar okumuştum. Hepsi de reklam gibi gelmişti. Belki bu yazım da size reklam gibi gelecek ama inanın değil. Birazdan olumsuz yanlarını da yazacağım.

Pompayı ilk kez bir gece vakti, bebeğim beni emmek yerine uykuyu tercih ettiği zaman kullandım. Üzerimdeki bütün sütü sağdım. O geceyi takip eden gün içinde sütümün arttığını bebeğimin daha iyi yutkunarak emdiğini fark ettim. Ya psikolojikti ya da pompayla tüm sütü almak bünyeme gereken mesajı iletmişti. Her halükarda işe yaradı.O gece elektrik kullanarak sağdım bebeğimin ve bizim yattığımız odada.  Bebeğim hiç rahatsız olmadı. Eşim cep telefonu titreşimine benzeyen çalışma sesini duyunca "o neyin sesi?" dedi, söyledim. Sonra uyumaya devam etti.

Pompayı ilk kullandığım zaman memeucu yaram vardı. Acemilikten, sütü sağarken canım yandı. Daha sonraki sağımlarda, pompanın konumu biraz değiştirdim ve sağmadan önce Lansinoh Lanolin çatlak kremini sürdüm. O acı azaldı. Artık alıştım, krem sürmeme de gerek olmadan acısız sağıyorum sütümü.
En çok 15 dk sağma işlemini sürdürüyorum. Pompayı manuel olarak da denediğimde, bu sürede elim hiç yorulmadı. Bu süre sonunda 80-100ml süt sağıyorum. Elektrikli sağımla, manuel sağım arasında sağılan süt miktarı olarak pek bir fark göremedim.
Ben ayrıca sütü içine sağmak için Philips VIA kaplardan aldım. Kutudan 10 tane kap çıkıyor. Sterilize edilmiş halde. Ayrıca iki tane de adaptör çıkıyor. Bu adaptörler pompadan direkt VIA kaba sağmak için.

Sonuç olarak;

  • Ben Avent pompayı kesinlikle tavsiye ederim; ama bence elektrikli olmasının çok esprisi yok. Elektrikliye para vermeyin manuel olanı da işinizi görecektir. El yormuyor.
  • Temizlemesi kolay pek çok kez ayırdım, temizledim, tekrar birleştirdim. Oldukça kolay.
  • Direkt biberona ya da buzdolabına/buzluğa kaldıracağınız kaba(Philips'in VIA kapları ayrıca satılıyor) sağabiliyorsunuz sütünüzü.
Neleri beğenmedim?
  • Pompanın sağım kabının ağzı, Philips'in biberon ağzı genişliğinde. Bu bahsettiğim genişlik standart biberon ağzından farklı. Bu pompayı alınca ya kutudan çıkan biberona sağıp biberondan kendi istediğiniz süt saklama poşeti/kabına aktaracaksınız. Ya da VIA kaplardan alıp direkt o kaplara sağacaksınız. Yani sizi biraz kendine bağlıyor.
  • Pompayı kullanırken ister istemez sağım kabınıza vücudunuz ya da eliniz değiyor. Sağım sırasında bu kap ile pompanın bağlantı noktası (kavanoz kapağı gibi dönerek açılıp kapanıyor) gevşiyor. Zaman zaman gevşemiş mi diye bakıp gerekirse tekrar kabı sıkıştırmanız gerekiyor.
  • Pompanın elektrikli motorunun hafızası var. Siz önce istediğiniz güç ve aralıkta mandala dokunuyorsunuz ardından motor istediğiniz şekli taklit ederek sağım yapıyor. Bu özellik güzel ama mandala yaptığınız son iki hareketin gücünü ve o ikisinin arasındaki duraksamayı algılıyor motor. Ben bir yerde üç hareketi algıladığını okumuştum. Her ne kadar istediğiniz an motoru durdurup yeni bir tempo belirleyebilseniz de bence iki hareket yeterli değil.














Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yürüteç Telaşı

Merhaba.. Minik tavşanımız artık etrafla daha ilgili. Oturmayı henüz öğrenmişken, hala devrile devrile oturuyorken bir de yürüme telaşı aldı kuzumu. Yürüme derken ayaklarını paldır küldür yere atışını kast ediyorum. Sürekli beni yürütün diye feryat ediyor kuzucum. Biz de artık bir yürüteç alalım dedik. Yalnız burada şunu belirtmek isterim. Yürütece bazı doktorlar karşı. Kalça çıkıklığı yapabilir diye. Zaten bebeğinizi uzun süre yürüteçte tutmayın diye uyarılar var kutusunda. Yirmi dakikadan fazla tutmayın. Yürüteç araştırayım dedim ama ne arasturacagim ki alt tarafı yürüteç diyorum bir taraftan kendime. Yürüteçte ne aranır nesine bakılır ki diyorum. Gerek internette gerekse gire çıka yol ettiğimiz mağazalarda gördüm ki pek çok bileşen varmış bakılması gereken. Anlatmaya başlamadan önce şunu hemen söyleyim: Alırken muhakkak bebeğinizi içine koyun, deneyin. Sağlamlık: Bebeğinizi içine bırakacaksınız. Kesinlikle ve kesinlikle güvenmelisiniz yürütece. Yükseklik: Bu çok ama çok öne

İyi Bir Doğum Çantası Nasıl Hazırlanır?

Blogumu her telden pek çok şeyin iyisini anlatmak için açmıştım; ama son zamanlarda dikkatim, algım daha çok bebek üzerine olduğundan aklıma bebek hazırlıkları hakkında daha iyi neler yapılabilir onlar geliyor. Doğum çantanız için hazırlıklarınızı, alışverişinizi sona bırakmayın. Son aylarda, hele de benim gibi belden sıkıntınız varsa, yürümekte güçlük çekebilirsiniz. Allah korusun, bebek erken gelmek isteyebilir. Bu durumlara hazırlıklı olmak için hamileliğinizin altıncı ayında bu çantayı hazırlayıp evinizin girişinde/arabanızın bagajında hazır bulundurun derim. Doğum çantası için internette pek çok liste var. Ben de o listelerden yola çıkarak kendi listemi hazırladım. Alışverişe çıktığımda "Yok canım bu çok gerekli olmaz.", "Şunu da sonra alırım." dediğim şeyler oldu. Bu kararlarımın bazısından pişman da oldum. Şimdi doğum "valizi" için neler yapabilirsiniz bir bakalım. Kendiniz için: Pijama: Emzirmek için özellikle önden düğmeli bir mo