Ana içeriğe atla

Sebzenin İyisi Nasıl Olur?

Evliliğimin ilk yıllarında pazar alışverişleri ayrı bir çaba istiyordu. Alırken güzelce para verip aldığım, evde pişirirken kötü malzemelerle karşılaştığım çok oldu. Almak istediğim sebzenin iyisi nasıl olur bilemiyordum.  Bilmemek ayıp değil; ama birilerine sormaktan da çekiniyordum.

Siz de benim gibi "Birilerine sormaktansa kendi çabalarımla öğrenirim." demiş olabilirsiniz. Yıllardır ev hanımı olanlar biliyordur da yeni evli olan bazı hatunların ihtiyacı olabilir bu bilgilere.
Şimdi benim deneye yanıla, sağdan soldan okuya okuya bulduğum öğrendiğim şeylere bir bakalım.

Patlıcan: Kemer patlıcan alıyorsanız, uç kısmına basınca yumuşak olmalı. Bu çekirdeksiz olduğunu gösterir. Hatta bulabiliyorsanız resimdeki gibi ala patlıcan alın. Daha lezzetli oluyor.
Bezelye: Araka tipi bezelye alıyorsanız -ki çokça bilinen tür bu- içi dolu olmalı. Daha kuru görünenler genelde daha dolu oluyor; ama daha daha kuru ise artık tanelerin kendi kabukları kalınlaşmış oluyor. Yaprak bezelye yani sultani bezelyede ise daha yeşil olanlar, fasulye gibi kılçıksız olanlar makbul. İkisinin de resimlerini aşağıda görebilirsiniz.

Ispanak: Sapları ince olan ıspanak daha körpe daha makbul. Yapraklarının da parlak ve yıpranmamış olmasına dikkat edin.

Kereviz: Kerevizin küçük olanları daha makbul. Kereviz büyüdükçe içlerinde de boşluklar oluyor. Ayrıca resimdeki gibi yeşil yaprakları üzerindeyse, yapraklarının canlılığına bakarak da tazeliğini anlayabilirsiniz. Kerevizin kök kısmını kullanmanın yanı sıra, bu yeşil yapraklarından da yemekler, çorbalar yapabilirsiniz.
Lahana: Lahanayı ne için kullanacagınıza bağlı. Lahananın ortasına bastırın (lahana resimdeki gibi durduğunda tam üstüne bastıracaksınız yani.). İçe göçüyorsa yaprakları ince demektir ve sarmaya daha müsaittir. Eğer bastırdığınızda içe göçmüyorsa sertse, turşu ve salatası için daha müsaittir.
Maydanoz,Semizotu,Dereotu: Bu tipte yeşillikler alırken dallarının ince, yapraklarının küçük olmasına dikkat etmelisiniz. Ayrıca maydanoz ve dereotu alırken şöyle bir güzel koklayın. "Ben maydanozum." yada "Ben dereotuyum." demesi lazım gözünüzü kapattığınızda. Kimi maydanoz/dereotları bu testi geçemiyor. Para veriyoruz, bari aroması yerinde olsun değil mi ama?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yürüteç Telaşı

Merhaba.. Minik tavşanımız artık etrafla daha ilgili. Oturmayı henüz öğrenmişken, hala devrile devrile oturuyorken bir de yürüme telaşı aldı kuzumu. Yürüme derken ayaklarını paldır küldür yere atışını kast ediyorum. Sürekli beni yürütün diye feryat ediyor kuzucum. Biz de artık bir yürüteç alalım dedik. Yalnız burada şunu belirtmek isterim. Yürütece bazı doktorlar karşı. Kalça çıkıklığı yapabilir diye. Zaten bebeğinizi uzun süre yürüteçte tutmayın diye uyarılar var kutusunda. Yirmi dakikadan fazla tutmayın. Yürüteç araştırayım dedim ama ne arasturacagim ki alt tarafı yürüteç diyorum bir taraftan kendime. Yürüteçte ne aranır nesine bakılır ki diyorum. Gerek internette gerekse gire çıka yol ettiğimiz mağazalarda gördüm ki pek çok bileşen varmış bakılması gereken. Anlatmaya başlamadan önce şunu hemen söyleyim: Alırken muhakkak bebeğinizi içine koyun, deneyin. Sağlamlık: Bebeğinizi içine bırakacaksınız. Kesinlikle ve kesinlikle güvenmelisiniz yürütece. Yükseklik: Bu çok ama çok öne

Süt Sağma Pompasının İyisi Nasıl Olur?

Bebek alışverişi listesinde bebek arabasından sonra  en çok kafa yorduğum konu bu. Ben epeyce bir araştırma yaptım ve kendi pompamı bebeğim doğduktan sonra aldım. İlk tavsiyem: "Pompanızı bebeğiniz doğmadan önce alın." Bebeğiniz, Allah korusun, belki sizi emmek istemeyecek olur. Bu durumda yine de anne sütünü alabilmesi için sizin süt üretiminizi pompa ile başlatmanız/tetiklemeniz gerekir. İlk zamanlarda zaten vücudunuz "süt üretme" işini öğrenmeye çalışır. Üstüne bir de sütüm yetmiyor endişesi taşıdığınızda, sütünüz yetmeyebilir. Bu konuda beni aydınlatan  BYBO blogu oldu. Bu blogda "Süt üretiminin artması için memelerinizin boş olması gerekir." diyordu. Bu şekilde siz vücudunuza şunu diyorsunuz. "Bebeğimin daha fazla süte ihtiyacı var. Ürettiğin süt yetmiyor." Bebeğim ilk zamanlarda çok uyuyan bir bebekti. Gece,ben uyuduğum için daha çok süt üretiyordum ama bebek uyuduğu için süt üzerimde kalıyordu. Gündüz de bebek emmek istiyordu ama

İyi Bir Doğum Çantası Nasıl Hazırlanır?

Blogumu her telden pek çok şeyin iyisini anlatmak için açmıştım; ama son zamanlarda dikkatim, algım daha çok bebek üzerine olduğundan aklıma bebek hazırlıkları hakkında daha iyi neler yapılabilir onlar geliyor. Doğum çantanız için hazırlıklarınızı, alışverişinizi sona bırakmayın. Son aylarda, hele de benim gibi belden sıkıntınız varsa, yürümekte güçlük çekebilirsiniz. Allah korusun, bebek erken gelmek isteyebilir. Bu durumlara hazırlıklı olmak için hamileliğinizin altıncı ayında bu çantayı hazırlayıp evinizin girişinde/arabanızın bagajında hazır bulundurun derim. Doğum çantası için internette pek çok liste var. Ben de o listelerden yola çıkarak kendi listemi hazırladım. Alışverişe çıktığımda "Yok canım bu çok gerekli olmaz.", "Şunu da sonra alırım." dediğim şeyler oldu. Bu kararlarımın bazısından pişman da oldum. Şimdi doğum "valizi" için neler yapabilirsiniz bir bakalım. Kendiniz için: Pijama: Emzirmek için özellikle önden düğmeli bir mo