Ana içeriğe atla

Evdeki Fincanlar Nasıl Daha İyi Değerlendirilir?

Birine ev hediyesi alırken akla ilk gelen borcam, ardından da fincan oluyor :)
Benim gibi yeni evli (sayılır..) iseniz evde kutu kutu çay ve kahve fincan takımları duruyor olabilir ve yine benim gibi insanlara klişe hediyeler vermekten hoşlanmıyorsanız o fincan takımlarını başkalarına hediye etmek yerine kendiniz bir şekilde kullanmak isteyebilirsiniz.
İşte benim evde fincanları kullandığım şekiller:
  1. Kek kalıbı: Bir muffin tepsisi almak istedim ama kısmet olmadı. Ben de evdeki fincanların içine kek kağıtları koyup bir de kekin kabardığında değeceğini düşündüğüm yanlarına yağ ve un sürüyorum. Çok da güzel oluyor. Muffin tepsisine göre de bir seferde fırından çıkarttığınız minik kek sayınız oldukça fazla oluyor.
  2. Kepçe: Fincanları mutfakta en çok kepçe niyetine kullanıyorum. Komposto gibi iri taneler içeren sıvıları kepçeyle almaktansa fincanla almak çok daha kolay oluyor.
  3. Tatlı sunumlar: Ben fırın sütlaca bayılırım. Çokça da pişiririm. Bir ara tarifini de vereyim hatırlatın da :) Fincanlara sütlaçları doldurup fırın tepsisine koyuyorum. Tepsinin içine de bir miktar su koyuyorum. Böylece fırına veriyorum. Sunarken de fincanların kendi altlıklarıyla sunuyorum. Gayet hoş oluyor. Yemesi de pek keyifli oluyor söyleyim. Yaptığım sütlaçlar övünmek gibi olmasın pek beğenilir. Ertesi güne pek kalmaz, kalırsa da o gün ben bitiririm zaten :)Sütlaç dışında keşkül, tavuk göğsü, puding gibi tatlıları da bu şekilde yapabilirsiniz. 
  4. Poğaça/ Küçük ekmekler: Poğaça pişirmek için fincanları sadece sıvıyağla yağlayıp hamuru içine bırakıyorum. Yalnız poğaçayı fincanın içinden hemencecik çıkarmayın. Çıkmıyor zaten. Üç beş dakika bekleyip çıkartın. Çok da fazla bekletmemek gerekiyor ki içinde soğumaya bırakınca ekmekleriniz/poğaçalarınız hamurlaşabilir.
  5. Tuzluk: Yemek pişirirken zırt pırt tuzluğun kapağını aç yemeğe kat uğraşmak istemiyorsanız, benim gibi fincana tuz doldurup içine de bir çay kaşığı atabilirsiniz.
  6. Makyaj masası kabı: Çok geniş bir başlık oldu ama gerçekten öyle. Makyaj masanızda o anda bir yeri olmayan şeyleri fincan içine koyabilirsiniz. Bu çatal iğne olabilir, az önce kopmuş bir düğme olabilir, o gün kullandığınız ama o anda yerlerine kaldıramadığınız takılarınız tokalarınız olabilir.
  7.  Mumluk: İçine tealight mum koyabilir ya da tamamen mumla doldurabilirsiniz. İkincisini denemediğimi belirtmem lazım.
  8. Vazo: Vazo diye yazınca ben de garipsedim ama öyle. Canlı ya da cansız çiçeklerin saplarını kısaltıp fincanlara koyun. Kahvaltı sofralarınıza, davet sofralarınıza renk katar. Çiçeklerin neyin içinde olduğunu gören arkadaşlarınız, misafirleriniz şaşırır, siz de bu fikrin gururunu yaşarsınız. :)
  9. Servis: Aşağıdaki resim "evim" dergisinin eski bir sayısından. Evdeki fincan altlıklarını günlerinizde, beş çaylarında açık büfe servisi olarak kullanabileceğiniz şeklinde öneride bulunmuşlar. Çok hoş bir resim. Eğer sizin fincanlarınız da bu kadar renkli ise bu seçenek de düşünülebilir.
  10.  
     

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yürüteç Telaşı

Merhaba.. Minik tavşanımız artık etrafla daha ilgili. Oturmayı henüz öğrenmişken, hala devrile devrile oturuyorken bir de yürüme telaşı aldı kuzumu. Yürüme derken ayaklarını paldır küldür yere atışını kast ediyorum. Sürekli beni yürütün diye feryat ediyor kuzucum. Biz de artık bir yürüteç alalım dedik. Yalnız burada şunu belirtmek isterim. Yürütece bazı doktorlar karşı. Kalça çıkıklığı yapabilir diye. Zaten bebeğinizi uzun süre yürüteçte tutmayın diye uyarılar var kutusunda. Yirmi dakikadan fazla tutmayın. Yürüteç araştırayım dedim ama ne arasturacagim ki alt tarafı yürüteç diyorum bir taraftan kendime. Yürüteçte ne aranır nesine bakılır ki diyorum. Gerek internette gerekse gire çıka yol ettiğimiz mağazalarda gördüm ki pek çok bileşen varmış bakılması gereken. Anlatmaya başlamadan önce şunu hemen söyleyim: Alırken muhakkak bebeğinizi içine koyun, deneyin. Sağlamlık: Bebeğinizi içine bırakacaksınız. Kesinlikle ve kesinlikle güvenmelisiniz yürütece. Yükseklik: Bu çok ama çok öne

Süt Sağma Pompasının İyisi Nasıl Olur?

Bebek alışverişi listesinde bebek arabasından sonra  en çok kafa yorduğum konu bu. Ben epeyce bir araştırma yaptım ve kendi pompamı bebeğim doğduktan sonra aldım. İlk tavsiyem: "Pompanızı bebeğiniz doğmadan önce alın." Bebeğiniz, Allah korusun, belki sizi emmek istemeyecek olur. Bu durumda yine de anne sütünü alabilmesi için sizin süt üretiminizi pompa ile başlatmanız/tetiklemeniz gerekir. İlk zamanlarda zaten vücudunuz "süt üretme" işini öğrenmeye çalışır. Üstüne bir de sütüm yetmiyor endişesi taşıdığınızda, sütünüz yetmeyebilir. Bu konuda beni aydınlatan  BYBO blogu oldu. Bu blogda "Süt üretiminin artması için memelerinizin boş olması gerekir." diyordu. Bu şekilde siz vücudunuza şunu diyorsunuz. "Bebeğimin daha fazla süte ihtiyacı var. Ürettiğin süt yetmiyor." Bebeğim ilk zamanlarda çok uyuyan bir bebekti. Gece,ben uyuduğum için daha çok süt üretiyordum ama bebek uyuduğu için süt üzerimde kalıyordu. Gündüz de bebek emmek istiyordu ama

İyi Bir Doğum Çantası Nasıl Hazırlanır?

Blogumu her telden pek çok şeyin iyisini anlatmak için açmıştım; ama son zamanlarda dikkatim, algım daha çok bebek üzerine olduğundan aklıma bebek hazırlıkları hakkında daha iyi neler yapılabilir onlar geliyor. Doğum çantanız için hazırlıklarınızı, alışverişinizi sona bırakmayın. Son aylarda, hele de benim gibi belden sıkıntınız varsa, yürümekte güçlük çekebilirsiniz. Allah korusun, bebek erken gelmek isteyebilir. Bu durumlara hazırlıklı olmak için hamileliğinizin altıncı ayında bu çantayı hazırlayıp evinizin girişinde/arabanızın bagajında hazır bulundurun derim. Doğum çantası için internette pek çok liste var. Ben de o listelerden yola çıkarak kendi listemi hazırladım. Alışverişe çıktığımda "Yok canım bu çok gerekli olmaz.", "Şunu da sonra alırım." dediğim şeyler oldu. Bu kararlarımın bazısından pişman da oldum. Şimdi doğum "valizi" için neler yapabilirsiniz bir bakalım. Kendiniz için: Pijama: Emzirmek için özellikle önden düğmeli bir mo