Ana içeriğe atla

İyi Bir Doğum Çantası Nasıl Hazırlanır?



Blogumu her telden pek çok şeyin iyisini anlatmak için açmıştım; ama
son zamanlarda dikkatim, algım daha çok bebek üzerine olduğundan aklıma bebek hazırlıkları hakkında daha iyi neler yapılabilir onlar geliyor.

Doğum çantanız için hazırlıklarınızı, alışverişinizi sona bırakmayın. Son aylarda, hele de benim gibi belden sıkıntınız varsa, yürümekte güçlük çekebilirsiniz. Allah korusun, bebek erken gelmek isteyebilir. Bu durumlara hazırlıklı olmak için hamileliğinizin altıncı ayında bu çantayı hazırlayıp evinizin girişinde/arabanızın bagajında hazır bulundurun derim.

Doğum çantası için internette pek çok liste var. Ben de o listelerden yola çıkarak kendi listemi hazırladım. Alışverişe çıktığımda "Yok canım bu çok gerekli olmaz.", "Şunu da sonra alırım." dediğim şeyler oldu. Bu kararlarımın bazısından pişman da oldum. Şimdi doğum "valizi" için neler yapabilirsiniz bir bakalım.

Kendiniz için:
  • Pijama: Emzirmek için özellikle önden düğmeli bir model seçin. Pamuklu bir kumaş da olsun ki ilk zamanlarda çokça terliyorsunuz, terinizi alsın. Bir de koyu renkli kumaştan tercih ederseniz, özellikle ilk günlerde daha rahat edersiniz. Hatta kırmızı gibi çarpıcı bir renk alın ki solgun yüzünüze renk getirsin. Mümkünse iki takım alın. Hastanede bir takım yetiyor ama evde terledikçe değiştirebileceğiniz bir takım daha olmasında fayda var.
  • Gecelik: Muhakkak bulundurun bir tane. İlk zamanlarda hareket etmekte zorlandığınızdan bu kurtarıcı oluyor. Ben "gecelik insanı" değilimdir ama yılların tezgahtarı olan teyze ısrar edince valize koymuştum bir tane. Hastanede pijamadan çok gecelik giydim üstelik. Allah o teyzeden de razı olsun.
  • Sabahlık: Uzun olduğundan kullanışlı oluyor. Yine koyu renkli tercih ederseniz rahat edersiniz. Ama "Bir de buna para vermem" derseniz muhakkak sırtınızı iyi tutacak bir yelek koyun çantanıza.
  • Kalın Çorap: Hatta mevsime göre patik bile alınabilir. Ayaklarınızı sıcak tutmanız çok ama çok önemli.
  • Terlik: Islak zeminde kaymayacak, ayağınıza takıp çıkarmanızın da kolay olacağı bir terlik olmasına dikkat edin.
  • Havlu
  • İç Çamaşırı: Her zaman kullandığınızdan iki beden büyük, pamuklu çamaşırlar alın.
  • Diş fırçası, yüz temizleme jeli, ayna gibi sizi daha rahat hissettirecek malzemeleriniz
  • Hijyenik malzemeleriniz
  • Lansinoh Krem: Memeucu çatlakları için. Başka bir marka daha kullandım ama Lansinoh renksiz ve kokusuz. Çok daha etkili bir krem. Benim doktorum doğumdan önce kullanmamı önermedi ama siz doktorunuza danışarak doğumdan önce kullanmaya başlayabilirsiniz belki.
  • Göğüs pedi: İlerleyen zamanlarda süt geldiğinde dışardan belli olmasın diye daha çok ihtiyacınız olacak ama ilk günlerde de yukarda bahsettiğim çatlak kremini kullandığınızda atletinize vs. bulaşmaması için kullanabilirsiniz.
  • Islak mendil
  • Peçete
  • Kolonya
  • Kirli çamaşır için poşet
  • Kırmızı ve sarı tülbent: Bizde adet. Kırmızı tülbent anne, sarı tülbent bebek için.
  • Kırmızı saç bandı: Adettendir :) Bizdeki gibi kırmızı tülbent de kullanabilirsiniz.
  • Hastane çıkışında giyebileceğiniz iki parça kıyafet: Bol olsun ki zaten dikişleriniz sizi zorlayacak, kıyafetler de sıkıştırıp zorlamasın. Etek giyebilirsiniz mesela.
  • Hurma: Çantada durmaktan bozulmaz. Hurma oksitosin içerir. Doğumdan sonra hele de sezeryanlıysanız sütünüzün daha çabuk gelmesini sağlar. Doğumdan sonra katı gıda tüketebilmeye başladığınızda hemen yiyin. Doktorunuza danışarak, doğuma yakın tüketmeye başlayabilirsiniz.
  • DUA: Sizin ve bebeğin başucuna koymak için dua kitabı ya da cevşen koyabilirsiniz çantanıza.
Bebiş için:
  • Hastane çıkışı: Beşli hastane çıkışı, onlu hastane çıkışı diye farklı farklı setler satılıyor. Benim aldığım setin içinde şunlar vardı: Battaniye, zıbın, patikli pantolon, önden çıtçıtlı üst, eldiven, şapka, mendil.
Hastane çıkışına ek olarak;

  • 2-3 tane zıbın
  • 2-3 tane uzun kollu çıtçıtlı badi
  • 2 tane önden çıtçıtlı üst
  • 1 patikli pantolon
  • 1 şapka
  • 2 tane eldiven: Bebişin elindeki hemencek yere düşüyor. Ben hastane çıkışı dışında eldiven almamıştım. Siz alın. Benim gibi kalakalmayın.
  • 2 çift çorap: Eldiven gibi çorap da düşüyor, kayboluyor. Yedeğini bulundurmak lazım.
  • Patik
  • 3-4 tane mendil
  • Yün yelek ve hırka: Bizim doğum kışa rastladığı için koymuştum çantama ama doktorumuz yün giydirmememiz yönünde uyardığı için giydirmedik. Yine de yazdım buraya. Bakarsınız size lazım olur, giydirirsiniz.
  • Battaniye
  • Bebek bezi: Ben iki buçuk gün kalmıştım hastanede. Yanlış hatırlamıyorsam 8-10 tane bez kullandık bu dönemde. Bebek mekonyum denilen cıvık olmayan ilk kakasını yapıyor bu dönemde. Anne sütü kakası -sarı kaka- gelene kadar çok bez değişimine gerek olmuyor. Bir de ilk zamanlar benim bebeğim çok uyuyordu belki de ondan çok bez değişmemişizdir. Ben ilk bezini Prima Premium Care almıştım. Üzerinde ıslaklık göstergesi vardı. Kesinlikle çok kullanışlıydı. Tavsiye ederim. 
  • Alt değiştirme örtüsü: Bebeğin altını değiştirirken kullanmak için. Ek olarak ilk günlerinizde siz de yatağa serebilirsiniz.
  • Islak mendil: Bebişin altını temizlemek için.
  • Nazar boncuğu
  • DUA
  • Puset/Portbebe: Eğer ana kucaklı bebek arabası almışsanız ana kucağını kullanabilirsiniz hastaneden çıkışta. Almamışsanız, portbebeler satılıyor ayrı. Onu da kullanabilirsiniz. Bu portbebeden alacaksanız çok da para vermeyin, çünkü uzun süre kullanamayacaksınız. Bebişiniz, Allah'ın izniyle çabucak uzayacağından içine sığamayacak. Ha, bu portbebeyi de almasanız ne olur? Bebişi battaniyelere sarıp çıkarırsınız. Yaz bebeği ise bebişiniz, çok problem olacağını sanmam ama kışın kat kat battaniyeden ötürü bebeği tutmak zorlaşıyor sizinde kollarınız ağrıyor. Tecrübe ile sabittir. Portbebe ile güvenli, anakucağı ile daha güvenli taşıyabilirsiniz bebeğinizi.
  • Süt sağma pompası: Ben yanıma almadım. Hatta ben doğumdan sonra aldım ki pişmanım bu konuda. Bence siz alın çantanıza koyun. Bazı bebekler annelerini emmeyi reddediyorlarmış. Şükür benim bebeğim öyle olmadı. İnşaallah sizin bebeğiniz de öyle olmaz. Yine de önlem almak lazım. Bebiş sizi emmezse, süt üretimini başlatmak için pompaya ihtiyacınız olur. Bu konuyla ilgili alışverişinize yardımcı olması için burayı okuyabilirsiniz.
  • Biberon: Yukarda bahsettiğim sebepten ötürü, sütünüzü sağabilirseniz sütünüzü, sağamazsanız (İnşaallah olmaz öyle bir şey) mama vermek için koyun bir tane çantanıza. Ben gaz yapmayı önleyen bir model almıştım. Biberon ucunun yenidoğan akışlı olmasına dikkat edin.
  • Emzik: Hastanede ihtiyaç duymadım emziğe; çünkü her ağladığında emzirmeye çalıştım. Doğru olan da bu. Ben de maalesef on günlükken emzik vermek zorunda kaldım bir ağlama krizinde. Böyle bir durumla karşılaşırsanız diye bir emzik alın. Kullanmasanız da dursun. (Ben lazım olmaz diye almamıştım doğum öncesi. Pişmanım bu konuda.) Yokluğunu aramayın benim gibi. Damaklı emzik almıştık biz. Alabiliyorsanız gece fark etmesi kolay bir emzik alın. Çok faydasını göreceğinize eminim. Bu emziğe bir de emzik kutusu alın temiz temiz dursun çantada, evin içinde.
  • Pişik kremi: Ben Dalin ürünlerinden almıştım ama doktorumuz önermedi. Bepanthol kullanmaya başladım ben de.
  • Pudra: Benim bir pişmanlığım da bu. Bebiş doğduktan sonra aldım. Hastanede ihtiyacım olmadı ama ilerleyen günlerde pişik problemimiz oldu çokça. Bu pudra hayat kurtarıcı oldu. Talk pudra önerilmiyor diye biliyordum ama pudra da çokça ısrar eden olunca çevremde ben de bari iyi bir şey olsun diye araştırdım. Bübchen marka pudra aldım. Töpfer markasının organik pudrası da dikkatimi çekmişti araştırmalarım sırasında. Alternatif olarak düşünebilirsiniz. Bübchen'i 14 TL ye aldık. Töpfer de galiba 18-19 lira idi.

Hepsi bu! :) Umarım işinize yarar. Sağlıklı doğumlar, sağlıklı bebişler dilerim!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yürüteç Telaşı

Merhaba.. Minik tavşanımız artık etrafla daha ilgili. Oturmayı henüz öğrenmişken, hala devrile devrile oturuyorken bir de yürüme telaşı aldı kuzumu. Yürüme derken ayaklarını paldır küldür yere atışını kast ediyorum. Sürekli beni yürütün diye feryat ediyor kuzucum. Biz de artık bir yürüteç alalım dedik. Yalnız burada şunu belirtmek isterim. Yürütece bazı doktorlar karşı. Kalça çıkıklığı yapabilir diye. Zaten bebeğinizi uzun süre yürüteçte tutmayın diye uyarılar var kutusunda. Yirmi dakikadan fazla tutmayın. Yürüteç araştırayım dedim ama ne arasturacagim ki alt tarafı yürüteç diyorum bir taraftan kendime. Yürüteçte ne aranır nesine bakılır ki diyorum. Gerek internette gerekse gire çıka yol ettiğimiz mağazalarda gördüm ki pek çok bileşen varmış bakılması gereken. Anlatmaya başlamadan önce şunu hemen söyleyim: Alırken muhakkak bebeğinizi içine koyun, deneyin. Sağlamlık: Bebeğinizi içine bırakacaksınız. Kesinlikle ve kesinlikle güvenmelisiniz yürütece. Yükseklik: Bu çok ama çok öne

Süt Sağma Pompasının İyisi Nasıl Olur?

Bebek alışverişi listesinde bebek arabasından sonra  en çok kafa yorduğum konu bu. Ben epeyce bir araştırma yaptım ve kendi pompamı bebeğim doğduktan sonra aldım. İlk tavsiyem: "Pompanızı bebeğiniz doğmadan önce alın." Bebeğiniz, Allah korusun, belki sizi emmek istemeyecek olur. Bu durumda yine de anne sütünü alabilmesi için sizin süt üretiminizi pompa ile başlatmanız/tetiklemeniz gerekir. İlk zamanlarda zaten vücudunuz "süt üretme" işini öğrenmeye çalışır. Üstüne bir de sütüm yetmiyor endişesi taşıdığınızda, sütünüz yetmeyebilir. Bu konuda beni aydınlatan  BYBO blogu oldu. Bu blogda "Süt üretiminin artması için memelerinizin boş olması gerekir." diyordu. Bu şekilde siz vücudunuza şunu diyorsunuz. "Bebeğimin daha fazla süte ihtiyacı var. Ürettiğin süt yetmiyor." Bebeğim ilk zamanlarda çok uyuyan bir bebekti. Gece,ben uyuduğum için daha çok süt üretiyordum ama bebek uyuduğu için süt üzerimde kalıyordu. Gündüz de bebek emmek istiyordu ama