Ana içeriğe atla

Buzdolabının İyisi Nasıl Olur?


Buzdolabı alırken bakılacak "şey"lerin çoğunu aslında biliyoruz. Kabaca önce bunlara, almadan önce de bir iki kapağını açıp içine bakıyoruz. Ve.. İşlem tamam.
Şimdi hem pek çoğumuzun bildiği bu "şey"lere ve bir de benim "Keşke ben buzdolabı almadan önce biri bunu söyleseydi!" dediğim şeylere bakalım.
  • Fiyat: Aslında almak istediğimiz her şey için bu geçerli. Önce bütçeyi belirleyin. Bu pek çok marka ve model içinden epey bir eleme yapmanızı sağlayacak.
  • Enerji: 7/24 çalışacak bir eşya için gözden kaçırılmaması gereken bir nokta da enerji tüketimi. Bu konuda diyeceğim şu: etiketlerdeki A+, A+++ gibi ifadelerden ziyade rakamlara bakmanız. Her marka bu etiketlerdeki + işaretini kafasına göre yerleştiriyor. Zaten Bakanlıkça bu + işareti artık kullanılamayacak; ancak önceden kalmış ürünlerde karşınıza çıkabilir. Dikkat edin!
  • Hacim: Burda önemli nokta brüt hacimlerden ziyade net kullanım hacimlerine bakmak. Bu konuda da şunu söyleyim. Bizim buzdolabımız net 470 LT hacme sahip. Şu an üç kişilik bir aileyiz. Şimdi bile küçük geldiğini hissediyorum dolabımızın. O yüzden yeni ev kuracaklar, ileriyi düşünsün. Dayanıklı tüketim malı kolay değiştirilemiyor. Çoluk çocuk kullanacağınız en az 500 LT net hacimli bir dolap seçin.
  • Boy: "Dolabın boyu neden önemli olsun ki?" Demeyin. Ben öyle dedim. Uzun boylu olmamıza rağmen kısa ve genişçe bir dolap aldık. Dondurucu kısım hemen ulaşılabilir olsa da soğutucu kısımda -ki sıkça kullanılan bölüm- en üst rafa bir şey koymak ve o raftan bir şey almak için sürekli eğilmek zorundayım. Bir zaman sonra epey can sıkıcı oluyor. Özetle uzun boyluysanız uzin boylu bir dolap alın.
  • Dondurucun konumu: Yukarda bahsettiğim konuya ek olarak, sebzeliğin aşağıda kalması da sürekli eğilmeyi gerektiriyor. Hele de benim gibi bel problemi yaşıyorsanız kesinlikle ama kesinlikle dondurucu bölmesi aşağıda, soğutucu bölmesi yukarda olan bir model seçin.
 
  • Aydınlatma: Bu başlık da pek "alırken dikkat edilecekler" arasında anılmaz; ama zaten amacım detayları paylaşmak. Ben de buzdolabını alırken hiç bakmamıştım aydınlatmasına. Bizim dolap tepeden tek bir aydınlatmaya sahip. Dolap boş iken ya da üst rafa bir şey koymamış isem çok güzel aydınlık veriyor. Haliyle üst rafı kullanıyorum. Alt raflarda nerde ne var bakıp görmek için epey çaba sarf ediyorum. Önerim: Mutlaka dolap aydınlatması arkadan ve boydan boya olsun. Böylece her rafi rahatlıkla görüp çok daha efektif kullanabilirsiniz.
  • Sebzelik: Bu da epeyce kullanılan ve hatta çoğu hemcinsimi çileden çıkardığını bildiğim bir bölümümüz. Sebzelik, içine koyduğunuz kilolarca meyve ve sebze ile birlikte hareket etmekte nazlanmayacak türden olmalı. Çektiğinizde tabiri caizse "kaymak" gibi olmalı. Buzdolabını incelerken sebzelikleri iyice deneyin. Hatta çıkarıp altındaki sistemi görün mümkünse. Hem çıkması, yıkanması kolay mı onu da görmüş olursunuz.
  • Raflar: Alacağınız dolabın raflarının olabildiğince esnek bir şekilde konumlandırılması sizin için büyük kolaylık olacaktır. Dolabın raf yerleştirme oyukları/çıkıntıları fazla olsun. Ayrıca rafların kendisinde ne kadar az detay (girintiler, metal aksamlar vs.) olursa temizlemesi o kadar kolay olur.
Tüm bunlardan sonra herhangi bir model öneremiyorum; ama sizin kendiniz için en iyisini bunların ışığında daha kolay bulacağınızı umuyorum. Şimdiden güle güle kullanın!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yürüteç Telaşı

Merhaba.. Minik tavşanımız artık etrafla daha ilgili. Oturmayı henüz öğrenmişken, hala devrile devrile oturuyorken bir de yürüme telaşı aldı kuzumu. Yürüme derken ayaklarını paldır küldür yere atışını kast ediyorum. Sürekli beni yürütün diye feryat ediyor kuzucum. Biz de artık bir yürüteç alalım dedik. Yalnız burada şunu belirtmek isterim. Yürütece bazı doktorlar karşı. Kalça çıkıklığı yapabilir diye. Zaten bebeğinizi uzun süre yürüteçte tutmayın diye uyarılar var kutusunda. Yirmi dakikadan fazla tutmayın. Yürüteç araştırayım dedim ama ne arasturacagim ki alt tarafı yürüteç diyorum bir taraftan kendime. Yürüteçte ne aranır nesine bakılır ki diyorum. Gerek internette gerekse gire çıka yol ettiğimiz mağazalarda gördüm ki pek çok bileşen varmış bakılması gereken. Anlatmaya başlamadan önce şunu hemen söyleyim: Alırken muhakkak bebeğinizi içine koyun, deneyin. Sağlamlık: Bebeğinizi içine bırakacaksınız. Kesinlikle ve kesinlikle güvenmelisiniz yürütece. Yükseklik: Bu çok ama çok öne

Süt Sağma Pompasının İyisi Nasıl Olur?

Bebek alışverişi listesinde bebek arabasından sonra  en çok kafa yorduğum konu bu. Ben epeyce bir araştırma yaptım ve kendi pompamı bebeğim doğduktan sonra aldım. İlk tavsiyem: "Pompanızı bebeğiniz doğmadan önce alın." Bebeğiniz, Allah korusun, belki sizi emmek istemeyecek olur. Bu durumda yine de anne sütünü alabilmesi için sizin süt üretiminizi pompa ile başlatmanız/tetiklemeniz gerekir. İlk zamanlarda zaten vücudunuz "süt üretme" işini öğrenmeye çalışır. Üstüne bir de sütüm yetmiyor endişesi taşıdığınızda, sütünüz yetmeyebilir. Bu konuda beni aydınlatan  BYBO blogu oldu. Bu blogda "Süt üretiminin artması için memelerinizin boş olması gerekir." diyordu. Bu şekilde siz vücudunuza şunu diyorsunuz. "Bebeğimin daha fazla süte ihtiyacı var. Ürettiğin süt yetmiyor." Bebeğim ilk zamanlarda çok uyuyan bir bebekti. Gece,ben uyuduğum için daha çok süt üretiyordum ama bebek uyuduğu için süt üzerimde kalıyordu. Gündüz de bebek emmek istiyordu ama

İyi Bir Doğum Çantası Nasıl Hazırlanır?

Blogumu her telden pek çok şeyin iyisini anlatmak için açmıştım; ama son zamanlarda dikkatim, algım daha çok bebek üzerine olduğundan aklıma bebek hazırlıkları hakkında daha iyi neler yapılabilir onlar geliyor. Doğum çantanız için hazırlıklarınızı, alışverişinizi sona bırakmayın. Son aylarda, hele de benim gibi belden sıkıntınız varsa, yürümekte güçlük çekebilirsiniz. Allah korusun, bebek erken gelmek isteyebilir. Bu durumlara hazırlıklı olmak için hamileliğinizin altıncı ayında bu çantayı hazırlayıp evinizin girişinde/arabanızın bagajında hazır bulundurun derim. Doğum çantası için internette pek çok liste var. Ben de o listelerden yola çıkarak kendi listemi hazırladım. Alışverişe çıktığımda "Yok canım bu çok gerekli olmaz.", "Şunu da sonra alırım." dediğim şeyler oldu. Bu kararlarımın bazısından pişman da oldum. Şimdi doğum "valizi" için neler yapabilirsiniz bir bakalım. Kendiniz için: Pijama: Emzirmek için özellikle önden düğmeli bir mo