Ana içeriğe atla

Göğüs Pedinin İyisi Nasıl Olur?

Merhaba annecik adayları ve taze annecikler!
Bugün küçük ama önemli bir malzemeden bahsetmek istiyorum: Göğüs pedleri.
Göğüs pedleri esasen üzerinizden sızan sütler dışardan görünüp çirkin bir görüntü oluşturmasın, insanların "Aman ne çok sütü varmış da akıyor" diyerek nazarları değmesin diye kullanılıyor. :) Bu durumda doğumdan hemen sonra o kadar süt gelmez diye düşünüp bu pedleri almayı ertelemek isteyebilirsiniz. YAPMAYIN!
Ben bebek alışverişi sırasında Bebedor'un ikili paketinden almıştım uygun fiyatlı diye. Çok da araştırmamıştım doğrusu. Aldım doğum "valizime" koydum.

Bebişimin ilk emme deneyiminden sonra apar topar (yine) almayı ertelediğim Lansinoh kremi almasını istedim eşimden. Sağolsun, eczacıya güvenip başka bir lanolin krem alıp gelmiş. O da ayrı bir hikaye. Kremin de sarı bir rengi vardı. Sürünce her yere bulaşıyordu. Pedler bu noktada devreye girdi. Çatlaklarınıza lanolin krem sürdükten sonra bu pedlerden muhakkak kullanın. Çok çok pratik oluyor.

Bebedor'un pedleri bittikten sonra eczaneden yenisini aldırttım. Eşim Lansinoh'un pedlerini almış. Lansinoh'un pedlerini kullanınca Bebedor'un eksiklerini daha iyi fark ettim.


Bebedor'un pedleri; kalıncaydı. Islaklığı çok hissettiriyordu. Çamaşıra yapıştırmak için tek bir bant koymuşlar ki bandın yapışkanlığı pek iyi değildi.

 
Lansinoh ince ve çok emiciydi. Öyle ki bazen üzerimde var mı yok mu anlamıyordum. "Di"li zaman kullanmayayım çünkü hala Lansinoh kullanıyorum ve çok çok memnunum. İçerisinde jel var. Gerçekten ıslaklığı hissetmiyorsunuz. Üzerinize yapışmıyor. Resimde fark edebilirsiniz, biraz bombeli bir yapısı var. Bu sayede de üzerinize iyi oturuyor. Arkasında iki bandın yapışkanlığı da gayet iyi. Çamaşıra çok iyi yapışıyor. Daha da iyi olanı her pedin ayrı ayrı poşetlenmiş olması. Çalışan bir anneyseniz, benim gibi, bu poşetlere bayılırsınız. Çantanıza ayrıca bir poşet içinde koymanıza gerek kalmıyor. Temiz temiz açıp kullanıyorsunuz. Düşünüyorum ama size belirtebileceğim kötü bir yanı yok.
Ben en son HepsiBurada.com'dan 60lık kutulardan aldım. 15 TL idi. Hatta Bebedor ile aynı fiyata geliyordu. Fırsatı kaçırmadan bir kaç kutu almıştım.


Bir de satın aldığım ;Philips Avent pompanın kutusundan iki adet Avent göğüs pedi çıkmıştı. Şimdi bu yazıyı yazarken aklıma geldi. Hemen çıkarıp baktım. Bunları kullanmadım henüz ama görüntüsü itibariyle Bebedor'a çok benziyor. Kalınca bir yapısı var ve tek bir bant var arkasında. Kısa zamanda kullanıp buraya notumu eklerim.

Başka bir marka kullanmadım, o yüzden diğerleri nasıl bilemiyorum. Bana göre de göğüs pedinin iyisi kesinlikle Lansinoh.
Umarım faydalı olabilmişimdir. Sağlıklı doğumlar, sağlıklı bebişler dilerim...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yürüteç Telaşı

Merhaba.. Minik tavşanımız artık etrafla daha ilgili. Oturmayı henüz öğrenmişken, hala devrile devrile oturuyorken bir de yürüme telaşı aldı kuzumu. Yürüme derken ayaklarını paldır küldür yere atışını kast ediyorum. Sürekli beni yürütün diye feryat ediyor kuzucum. Biz de artık bir yürüteç alalım dedik. Yalnız burada şunu belirtmek isterim. Yürütece bazı doktorlar karşı. Kalça çıkıklığı yapabilir diye. Zaten bebeğinizi uzun süre yürüteçte tutmayın diye uyarılar var kutusunda. Yirmi dakikadan fazla tutmayın. Yürüteç araştırayım dedim ama ne arasturacagim ki alt tarafı yürüteç diyorum bir taraftan kendime. Yürüteçte ne aranır nesine bakılır ki diyorum. Gerek internette gerekse gire çıka yol ettiğimiz mağazalarda gördüm ki pek çok bileşen varmış bakılması gereken. Anlatmaya başlamadan önce şunu hemen söyleyim: Alırken muhakkak bebeğinizi içine koyun, deneyin. Sağlamlık: Bebeğinizi içine bırakacaksınız. Kesinlikle ve kesinlikle güvenmelisiniz yürütece. Yükseklik: Bu çok ama çok öne

Süt Sağma Pompasının İyisi Nasıl Olur?

Bebek alışverişi listesinde bebek arabasından sonra  en çok kafa yorduğum konu bu. Ben epeyce bir araştırma yaptım ve kendi pompamı bebeğim doğduktan sonra aldım. İlk tavsiyem: "Pompanızı bebeğiniz doğmadan önce alın." Bebeğiniz, Allah korusun, belki sizi emmek istemeyecek olur. Bu durumda yine de anne sütünü alabilmesi için sizin süt üretiminizi pompa ile başlatmanız/tetiklemeniz gerekir. İlk zamanlarda zaten vücudunuz "süt üretme" işini öğrenmeye çalışır. Üstüne bir de sütüm yetmiyor endişesi taşıdığınızda, sütünüz yetmeyebilir. Bu konuda beni aydınlatan  BYBO blogu oldu. Bu blogda "Süt üretiminin artması için memelerinizin boş olması gerekir." diyordu. Bu şekilde siz vücudunuza şunu diyorsunuz. "Bebeğimin daha fazla süte ihtiyacı var. Ürettiğin süt yetmiyor." Bebeğim ilk zamanlarda çok uyuyan bir bebekti. Gece,ben uyuduğum için daha çok süt üretiyordum ama bebek uyuduğu için süt üzerimde kalıyordu. Gündüz de bebek emmek istiyordu ama

İyi Bir Doğum Çantası Nasıl Hazırlanır?

Blogumu her telden pek çok şeyin iyisini anlatmak için açmıştım; ama son zamanlarda dikkatim, algım daha çok bebek üzerine olduğundan aklıma bebek hazırlıkları hakkında daha iyi neler yapılabilir onlar geliyor. Doğum çantanız için hazırlıklarınızı, alışverişinizi sona bırakmayın. Son aylarda, hele de benim gibi belden sıkıntınız varsa, yürümekte güçlük çekebilirsiniz. Allah korusun, bebek erken gelmek isteyebilir. Bu durumlara hazırlıklı olmak için hamileliğinizin altıncı ayında bu çantayı hazırlayıp evinizin girişinde/arabanızın bagajında hazır bulundurun derim. Doğum çantası için internette pek çok liste var. Ben de o listelerden yola çıkarak kendi listemi hazırladım. Alışverişe çıktığımda "Yok canım bu çok gerekli olmaz.", "Şunu da sonra alırım." dediğim şeyler oldu. Bu kararlarımın bazısından pişman da oldum. Şimdi doğum "valizi" için neler yapabilirsiniz bir bakalım. Kendiniz için: Pijama: Emzirmek için özellikle önden düğmeli bir mo