Ana içeriğe atla

Biberonun İyisi Nasıl Olur?

Merhaba. Yeniden iş hayatına döndüğümden taze blogumu biraz ihmal ettim. Bu arada tabii ki yeni deneyimlerimiz oldu bebeğimin ve benim. Yine bunlardan yola çıkarak sizin de faydasını göreceğinize inandığım bir kaç şey paylaşacağım.
Yakında işe başlamayı düşünen annecikler, artık kuzunuzdan biraz uzaklaşmanız onu yokluğunuza hazırlamanız gerekli. Benim kuzum 4.5 aylık iken ben işe başladım.Babaannesi kuzuma bakıyor.
Hem onlar birbirlerine alışsın diye hem de ben bebeğimden uzaktayken, işyerindeyken sütü ne zaman, ne kadar sağmalıyım onu görebilmek için işe başlamadan bir hafta önce kuzumu babaannesine bırakmaya başladım. Sizin de böyle bir imkanınız varsa, herkesi (en başta da bebeğinizi) oluşacak yeni duruma alıştırmak için bunu yapmalısınız.
Bu sayede ben de;
  • Bebeğimin en etkili hangi biberonla emdiğini, hangisiyle daha mutlu olduğunu öğrendim.
  • Bebeğimin emme aralıklarını öğrendim. Evde istediğiniz her an emzirebiliyor oluşunuz bunu tam  fark etmenizi önlüyor. Benim hatun 2,5 saat kadar dayanabiliyor iki öğün arasında.
  • Bebeğimin bir öğünde  ne kadar süt içebildiğini öğrendim. Biberonla ilk zamanlar 60ml daha sonra 80-90ml içtiği oldu. Bunu işe başlamadan görebilmek ne kadar süt sağmam gerektiği konusunda epey yardımcı oldu.

Biberon konusuna geri dönelim. Bir sürü marka, çeşit çeşit biberon var. Bizim bu konuda yaşadıklarımızı özetlemeye çalışayım.
  • Daha bebişimiz doğmadan ne olur ne olmaz diye Dr.Brown's 'un klasik dar ağızlı, silikon uçlu, düz uçlu, plastik biberonunu almıştım ama hiç kullanma fırsatım olmamıştı.
 
  • Süt sağmak için Philips Avent pompa almıştım. Pompanın içinden 125ml., plastik, silikon uçlu, düz uçlu, geniş ağızlı biberon çıkmıştı. Bunu bi iki kez kullanmıştım bebeğimin bunu tutuşyu fena değildi ama uç sanki ağzında büyük kalmıştı. Akışı da en düşük olsa sa bizim hatuna akan süt fazla gelmişti. 
 
  • Daha sonra damaklı emzik gibi, damaklı biberon uçlarının olduğunu öğrendim. Geç oldu biraz ama önemli değildi. Bu ucun varlığını Bebedor ile öğrendim ilk. Bebedorun ucunu Dr.Brown's 'a takıp denedim. Uç klasik genişlikte(dar uçlu) olduğundan bebeğimin tutuşu bir garip oldu. Anneyi emer gibi değildi. Biberonu almak için iyice büzmüş oldu ağzını. İçim rahat etmedi. 
 
  • Sonuç olarak Avent biberonunki gibi geniş ama Bebedor'un ucu gibi damaklı bir uç aradım. Bir tek Nuk'ta buldum bunu. Bildiğiniz başka markaların bu tipte ucu varsa bu arayış içinde olan anneler için paylaşın lütfen. Nuk First Choice diye geçiyor bu seri. İlerde dişi de çıkar diye almışken de kauçuk olanı aldım. Avent biberona taktım. Nuk uç, Avent biberona uydu ama zaman zaman sızdırıyordu biberon. Hatunun bu uca onay verdiğini görünce gidip Nuk First Choice biberon aldık.

 

Başka markalarda bu şekilde bir sınıflandırma var mı bilmiyorum ama NUK marka uç alırken şuna dikkat edin. Uçlar 1 ve 2 olarak iki boyda ama her ikisinin de üç farklı genişlikte deliği olanları var. Bizim hatun 4,5 aylık iken 1 numaralı ucun deliği M boyda olanı(orta akış) ona fazla gelmişti. Tekrar S boyda olanı(yavaş akış)  almıştık. Ayrıca aldığımız biberonun ucu M delikli idi. Aldığımız yerde biberonlar hep M delikli olarak satılıyordu. Siz de alırken dikkat edin.
Bebeğin biberonla mutlu olması biz çalışan anneler için çok önemli. Umarım bu yazım, bebeğinizin en çok mutlu olacağı biberonu seçmenizi kolaylaştırır. Sağlıklı bebişler!..
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yürüteç Telaşı

Merhaba.. Minik tavşanımız artık etrafla daha ilgili. Oturmayı henüz öğrenmişken, hala devrile devrile oturuyorken bir de yürüme telaşı aldı kuzumu. Yürüme derken ayaklarını paldır küldür yere atışını kast ediyorum. Sürekli beni yürütün diye feryat ediyor kuzucum. Biz de artık bir yürüteç alalım dedik. Yalnız burada şunu belirtmek isterim. Yürütece bazı doktorlar karşı. Kalça çıkıklığı yapabilir diye. Zaten bebeğinizi uzun süre yürüteçte tutmayın diye uyarılar var kutusunda. Yirmi dakikadan fazla tutmayın. Yürüteç araştırayım dedim ama ne arasturacagim ki alt tarafı yürüteç diyorum bir taraftan kendime. Yürüteçte ne aranır nesine bakılır ki diyorum. Gerek internette gerekse gire çıka yol ettiğimiz mağazalarda gördüm ki pek çok bileşen varmış bakılması gereken. Anlatmaya başlamadan önce şunu hemen söyleyim: Alırken muhakkak bebeğinizi içine koyun, deneyin. Sağlamlık: Bebeğinizi içine bırakacaksınız. Kesinlikle ve kesinlikle güvenmelisiniz yürütece. Yükseklik: Bu çok ama çok öne

Süt Sağma Pompasının İyisi Nasıl Olur?

Bebek alışverişi listesinde bebek arabasından sonra  en çok kafa yorduğum konu bu. Ben epeyce bir araştırma yaptım ve kendi pompamı bebeğim doğduktan sonra aldım. İlk tavsiyem: "Pompanızı bebeğiniz doğmadan önce alın." Bebeğiniz, Allah korusun, belki sizi emmek istemeyecek olur. Bu durumda yine de anne sütünü alabilmesi için sizin süt üretiminizi pompa ile başlatmanız/tetiklemeniz gerekir. İlk zamanlarda zaten vücudunuz "süt üretme" işini öğrenmeye çalışır. Üstüne bir de sütüm yetmiyor endişesi taşıdığınızda, sütünüz yetmeyebilir. Bu konuda beni aydınlatan  BYBO blogu oldu. Bu blogda "Süt üretiminin artması için memelerinizin boş olması gerekir." diyordu. Bu şekilde siz vücudunuza şunu diyorsunuz. "Bebeğimin daha fazla süte ihtiyacı var. Ürettiğin süt yetmiyor." Bebeğim ilk zamanlarda çok uyuyan bir bebekti. Gece,ben uyuduğum için daha çok süt üretiyordum ama bebek uyuduğu için süt üzerimde kalıyordu. Gündüz de bebek emmek istiyordu ama

İyi Bir Doğum Çantası Nasıl Hazırlanır?

Blogumu her telden pek çok şeyin iyisini anlatmak için açmıştım; ama son zamanlarda dikkatim, algım daha çok bebek üzerine olduğundan aklıma bebek hazırlıkları hakkında daha iyi neler yapılabilir onlar geliyor. Doğum çantanız için hazırlıklarınızı, alışverişinizi sona bırakmayın. Son aylarda, hele de benim gibi belden sıkıntınız varsa, yürümekte güçlük çekebilirsiniz. Allah korusun, bebek erken gelmek isteyebilir. Bu durumlara hazırlıklı olmak için hamileliğinizin altıncı ayında bu çantayı hazırlayıp evinizin girişinde/arabanızın bagajında hazır bulundurun derim. Doğum çantası için internette pek çok liste var. Ben de o listelerden yola çıkarak kendi listemi hazırladım. Alışverişe çıktığımda "Yok canım bu çok gerekli olmaz.", "Şunu da sonra alırım." dediğim şeyler oldu. Bu kararlarımın bazısından pişman da oldum. Şimdi doğum "valizi" için neler yapabilirsiniz bir bakalım. Kendiniz için: Pijama: Emzirmek için özellikle önden düğmeli bir mo