Ana içeriğe atla

En Âlâ Sorun: Bebek Bezi Seçerken Neye Dikkat Edilmeli? Ben Neler Denedim?

Bebek daha doğmadan başlıyor bez meselesi. Doğar doğmaz tenine neyin dokunacağını seçmek çok zor kesinlikle.


Ben ilk kızımda ilk kullanım için Prima Premium Care kullanmıştım. Sonrasında da biraz da milliyetçi duygularla başka bez arayışına girdim. O zamanlar Huggies vardı onu denedim. Molfix ve Canbebe denedim. Eski Sleepy vardı, sensitive olan, bir dönem onu denedim. En çok Molfix kullandım. O zamanlar Huggies alerji yapmış, Canbebe sızdırmış, Sleepy Sensitive ise emicilikte Molfix'in gerisinde kalmıştı. 5 yıl önce Molfix tek sığınağım olmuştu.

Şimdi ikinci çocukta yine Prima Premium Care ile başladım. Çünkü biliyorsunuz pahalıysa daha iyidir. Sonra Prima bezlerin içeriğinin bebekler için çok sağlıklı olmadığını, petrol türevleri içerdiğini öğrendim. Sonra daha temiz içerikli bezleri ararken karşıma tekrar yikanabilen bezler çıktı. Iki çocukla cesaret edemedim ama yapabilmeyi çok isterdim. Çocuğun kullanacağı binlerce bez yerine sadece bir kaç yikanabilir bez ile bez dönemini geçirebilirsiniz. 

Çevreye de çok daha az zarar vermiş olursunuz böylece. Yıkanabilen bebek bezi şeklinde arama yapıp daha fazla detay bulabilirsiniz.

Prima yerine temiz bir alternatif arama sürecinde evde bez bitti. Ilk çocuktan kalan Molfix deneyimi ile hemen Molfix'e geçtim. 

Eskiden olmayıp yakın zamanda bu markaya gelen bezin ortasından geçen sarkma önleyici iki lastik özelliği hoşuma gitmedi. Sanki çişli bölge hep bebeğe temas ediyor, sıkıyor gibiydi.. Bu arada molfix bezler bahsettiğim bu lastikler sebebiyle biraz daha küçük yapılı. Bir beden büyük tercih edin Molfix'te. Örneğin diğer bezlerde 3 beden kullanıyorsanız Molfix'te 4 beden almalısınız. Bu lastikler ve temiz içerikli olmaması sebebiyle Molfix yerine bir bez aradım. 
Bu kez biraz daha şanslıydım çünkü çok fazla bez markası ve çeşidi vardı. Şimdi külot bezler var mesela.. Harika bir şey. Kim akıl ettiyse bravo ona. Ilk kızımda olsa kesin onda da kullanırdım. Evy Baby, Goo.n, Sleepy Natural ve Baby Turco gibi bir sürü yeni bez markası doğdu bu son 5 yılda. 

Sleepy harika bir dönüşüm ile temiz bir içeriğe kavuştu, Sleepy Natural oldu adı. Molfix ve Prima'da üst seviye bezler çıktı. Molfix Pure & Soft, Prima ise Pure Serisini çıkardı. 
Gelelim Molfix sonrası kimi kullandığımıza... Sleepy Natural. Tertemiz bir içeriği var. Renklendirici, Sles ve bir çok zararlıyı içermiyor. Çoğu bez markası içeriği belirtmezken Sleepy bez paketinde içerik bilgisi veriyor. Ayrıca yerli bir marka. Uzun bir süre gönül rahatlığıyla 4 numaradan 6 ya kadar cırtlı yani klasik bağlamalı bezini kullandık. 6 numara kullanırken yeterince emici olmadığını düşündüm. Bunda o dönem ishal olmamızın etkisi olmuş olabilir. Artık külot beze de geçme vakti gelmişti. 
Bez değiştirme sırasında artık bebeği zapt etmek zorlaşıyor, bezin cırtlarını yapıştırana kadar akla karayı seçiyorsanız külot bez zamanı gelmiştir. Bu arada tamamen külot bez kullanayım demek zorunda değilsiniz. Ben ilk zamanlarla günün ilk bez değişiminde uykulu olduğu için fazla zorluk çıkarmayan bebeğime ilk cırtlı bez bağladım. Sonra gün içinde külot bezle devam ettim mesela. 13 aylıktan itibaren de tamamen külot bez kullanmaya başladım.
Sleepy Natural cırtlı bez deneyiminden sonra külot bez arayışım başladı. Külot bezde neye dikkat etmeli, külot bezin iyisi nasıl olur derseniz,
  • Klasik bezde olduğu gibi emici olmalı
  • Yumuşak olmalı
  • Bacak ve özellikle ama özellikle bel lastikleri çok sıkmamalı
Külot bezi her marka üretmediği ve Prima'yı içerik sebebiyle çoktan elediğim (içerikten elenmese kesin uçuk fiyattan elenirdi) için eldeki seçenekler şunlardı:
  • Molfix
  • Sleepy Natural
  • Goo.n
  • Baby Turco
Molfix'in Pure&Soft serisinde 6 numara yok. Sleepy Natural zaten emicilikten dolayı 6 numarasını düşünmediğim bir markaydı. Geriye Baby Turco ve Goo.n kaldı.
Baby Turco da yerli malı hatta Sleepy gibi o da Gaziantep firması. Aynı fabrikada üretildiğini duymuştum. Baby Turco 6 numara külot bezi kullandık.

 Bu da tertemiz bir içeriğe sahip bir marka. Emicilik fena değildi ama üzülerek söylüyorum ki lastikler iz yaptı. O yüzden Goo.n'a geçtim son çare (Goo.n da lastikten dolayı elenseydi içeriğini bırakıp klasik Molfix külot bez kullanacaktım). 
Goo.n bezin yorumlarında ilk öne çıkan yumuşaklığı idi. Gerçekten yumuş yumuş bir bez. Benim için bu noktada en en önemlisi lastikleri idi. İz yapmadı çok sevindim. Yumuşak lastikleri var. 
Goo.n bezin de Prima ve Molfix gibi iki türü var. Üst serisi Premium Soft. Diğeri Mutlu Bebek. Ben ikisini de kullandım. Mutlu bebek serisi daha ince ve bir tıķ daha küçük yapılı. İkisinin de emiciliği güzel. Kirli bezi sarıp atmak için bel kısmında sarma bandı var ikisinde de (Baby Turco ve Sleepy külot bezlerin de sarma bantları var bu arada) . Bebeğiniz bir bez bağlanırken kenarda duran diğer bezlerle oynayıp söküp atmıyorsa bu bantlar çok kullanışlı.
Goo.n külot bezler külot gibi bacak araları daralan bir biçimde. Dolayısıyla bebek daha iyi yürüyor. Tek olumsuz şey bazen bezin kayması. Badisinin çıt çıtı sıkarsa, oturup kalkarken bez kayıp kakanın birazını kaçırabiliyor. Ilk zamanlarda daha çok yaşadık bu durumu ama artık nadiren oluyor. Kaydığını fark edince düzelttiğim için sanırım.

Yukardaki bez Goo.n mutlu bebek külot bez. Arka kısmında sarmabandını görebilirsiniz.
Aşağıdaki görselde aynı bezin bacak lastiklerini görebilirsiniz. Tek bir lastik yok. Aralıklı üç sıra lastik var. Bu yüzden iz bırakmıyor.

Sonuç olarak Sleepy Natural genelde memnun edici. Külot bezde de Goo.n kesinlikle on numara. Bir kaç gün içinde Goo.n bezleri karşılaştırdığım bir video hazırlayacağım. Blogumu izleyin. 
Umarım bu yazının size bir faydası olur. Sevgiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yürüteç Telaşı

Merhaba.. Minik tavşanımız artık etrafla daha ilgili. Oturmayı henüz öğrenmişken, hala devrile devrile oturuyorken bir de yürüme telaşı aldı kuzumu. Yürüme derken ayaklarını paldır küldür yere atışını kast ediyorum. Sürekli beni yürütün diye feryat ediyor kuzucum. Biz de artık bir yürüteç alalım dedik. Yalnız burada şunu belirtmek isterim. Yürütece bazı doktorlar karşı. Kalça çıkıklığı yapabilir diye. Zaten bebeğinizi uzun süre yürüteçte tutmayın diye uyarılar var kutusunda. Yirmi dakikadan fazla tutmayın. Yürüteç araştırayım dedim ama ne arasturacagim ki alt tarafı yürüteç diyorum bir taraftan kendime. Yürüteçte ne aranır nesine bakılır ki diyorum. Gerek internette gerekse gire çıka yol ettiğimiz mağazalarda gördüm ki pek çok bileşen varmış bakılması gereken. Anlatmaya başlamadan önce şunu hemen söyleyim: Alırken muhakkak bebeğinizi içine koyun, deneyin. Sağlamlık: Bebeğinizi içine bırakacaksınız. Kesinlikle ve kesinlikle güvenmelisiniz yürütece. Yükseklik: Bu çok ama çok öne

Süt Sağma Pompasının İyisi Nasıl Olur?

Bebek alışverişi listesinde bebek arabasından sonra  en çok kafa yorduğum konu bu. Ben epeyce bir araştırma yaptım ve kendi pompamı bebeğim doğduktan sonra aldım. İlk tavsiyem: "Pompanızı bebeğiniz doğmadan önce alın." Bebeğiniz, Allah korusun, belki sizi emmek istemeyecek olur. Bu durumda yine de anne sütünü alabilmesi için sizin süt üretiminizi pompa ile başlatmanız/tetiklemeniz gerekir. İlk zamanlarda zaten vücudunuz "süt üretme" işini öğrenmeye çalışır. Üstüne bir de sütüm yetmiyor endişesi taşıdığınızda, sütünüz yetmeyebilir. Bu konuda beni aydınlatan  BYBO blogu oldu. Bu blogda "Süt üretiminin artması için memelerinizin boş olması gerekir." diyordu. Bu şekilde siz vücudunuza şunu diyorsunuz. "Bebeğimin daha fazla süte ihtiyacı var. Ürettiğin süt yetmiyor." Bebeğim ilk zamanlarda çok uyuyan bir bebekti. Gece,ben uyuduğum için daha çok süt üretiyordum ama bebek uyuduğu için süt üzerimde kalıyordu. Gündüz de bebek emmek istiyordu ama

İyi Bir Doğum Çantası Nasıl Hazırlanır?

Blogumu her telden pek çok şeyin iyisini anlatmak için açmıştım; ama son zamanlarda dikkatim, algım daha çok bebek üzerine olduğundan aklıma bebek hazırlıkları hakkında daha iyi neler yapılabilir onlar geliyor. Doğum çantanız için hazırlıklarınızı, alışverişinizi sona bırakmayın. Son aylarda, hele de benim gibi belden sıkıntınız varsa, yürümekte güçlük çekebilirsiniz. Allah korusun, bebek erken gelmek isteyebilir. Bu durumlara hazırlıklı olmak için hamileliğinizin altıncı ayında bu çantayı hazırlayıp evinizin girişinde/arabanızın bagajında hazır bulundurun derim. Doğum çantası için internette pek çok liste var. Ben de o listelerden yola çıkarak kendi listemi hazırladım. Alışverişe çıktığımda "Yok canım bu çok gerekli olmaz.", "Şunu da sonra alırım." dediğim şeyler oldu. Bu kararlarımın bazısından pişman da oldum. Şimdi doğum "valizi" için neler yapabilirsiniz bir bakalım. Kendiniz için: Pijama: Emzirmek için özellikle önden düğmeli bir mo